Whitehaven Beach

24 juli 2019 - Whitehaven Beach, Australië

Vandaag ging ons wekkertje al om 05.30. We moeten km 06.45 bij de haven van Airlie zijn, Port of Airlie. Ik heb voor vandaag een fantastische trip geboekt!! We gaan vandaag naar Whitehaven Beach. Whitehaven Beach is een bezienswaardige plek op Whitsundayeiland (onderdeel van de Whitsundayeilanden), aan de oostzijde van Australië(Queensland) en is gelegen bij het Groot Barrièrerif. Het gebied op dit eiland staat bekend om zijn hagelwitte zandstranden, rust en tropische schoonheid. Op plaatjes ziet het er fantastisch uit dus ik ben erg benieuwd. We gaan op een mooie boot. Aan boord kun je nog even ontbijten, koffie/thee. Later kwam er nog fruit...echt super geregeld! De trip heen duurde 2 uur. Met eerst nog een stop op Hamilton Island kwamen we dan eindelijk aan op Whitehaven Beach! Oh wat is dat mooi!!! En dat zand!! Echt een wit zandstrand .. echt fantastisch...ik heb nog nooit zoiets moois gezien!!! Op het strand was ook weer vannalles geregeld...spelletjes voor de kinderen...vissen voeren...wandeltochten...na 2 uur op het eiland gingen we weer terug met de boot. Terug op de camping effe lekker chillen en ‘s avonds hebben we heerlijk aan Airlie Beach gegeten. Dit was wel een hoogte puntje van de vakantie!!!